I esms is mokestis tra papildomas verslo apmokestinimas, kuriuo Vyriausyb siekia lopyti biudeto skyles. Nekilnojamojo turto mokesiu j galima pavadinti tik tiek, kiek jis skaiiuojamas nuo turto verts.
"Tokiu mokesiu paprastai bna apmokestinamas visas nekilnojamasis turtas ir siekiant visai kit tiksl - ne tam, kad apmokestint versl, o tam, kad sureguliuot nekilnojamojo turto rink. Toks mokestis paskatina mones, mones, staigas nereikaling ir nenaudojam nekilnojamj turt parduoti ar inuomoti vietoj to, kad tiesiog laikyt j nenaudojam ir mokt mokest. Nekilnojamasis turtas, esant nedideliam tokiam mokesiui, pradedamas naudoti kur kas efektyviau",- sako Gytis Janiius, "Naujosios vieosios vadybos fondo" atstovas
"Be to i rinka jau yra reguliuojama kit mokesi, susijusi su nekilnojamuoju turtu, tad pati tokio mokesio idja atrodo keistai. Vyriausyb, norjusi kompensuoti praradimus, vietoj neaikaus bei daug iimi turinio Nekilnojamojo turto mokesio, galjo pasukti paprastesniu keliu bei kiek padidinti, pavyzdiui, pelno mokest. Toks ingsnis bt kur kas pigesnis, nes bt sutaupytos vedus nauj mokest atsiradusios jo administravimo ilaidos, o mokesio surinkimas bt kur kas labiau prognozuojamas. Taip pat, nebt dirbtinai ikreipiama nekilnojamojo turto rinka",- sako p. Janiius.
Nekilnojamojo turto mokestis, nepaisant visuomenini organizacij kritikos, sigaliojo. Belieka tiktis, jog dideli sukrtim nebus, mokesio iimi gausa nevirs tokia paia gausa land, o Vyriausyb netolimoje ateityje pasirinks pigesn pajam surinkimo bd.